Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Μαθαίνοντας Σουηδικά για καθαρά πρακτικούς λόγους




Αποφάσισα να ξεκινήσω Σουηδικά και ο λόγος δεν είναι άλλος από το επικείμενο ταξίδι μου στο μεγαλύτερο Lindy Hop Festival του κόσμου που διαρκεί όλο τον Ιούλιο και την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου. Ήδη έχω αγοράσει τα αεροπορικά μου εισιτήρια και έχω πληρώσει την προκαταβολή μου για τα μαθήματα της 5ης εβδομάδας. Μείναν κάποιες λεπτομέρειες που θα τακτοποιήσω εγκαίρως καθώς έχω αρκετές μέρες μπροστά μου για όλα αυτά. Και το σημαντικότερο είναι ότι πρόκειται για τις σπάνιες εκείνες στιγμές που νιώθω ότι ο χρόνος και τα χρήματα δεν πάνε σε κάτι άσκοπο κατά καιρούς. Ο χορός είναι χαρά και το Lindy Hop δεν είναι παρά πάθος για χορό και ζωή. Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνετε; 




Γιατί λοιπόν αποφάσισα να ξεκινήσω τα Σουδικά, αφού θα μείνω μόνο μια εβδομάδα στη Σουηδία και όλοι οι Σουηδοί μιλούν εξαιρετικά αγγλικά. Να μια καλή ερώτηση που θα μπορούσατε να μου κάνετε. Υπάρχουν λοιπόν περισσότερες απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση:



  1. Είναι περισσότερο από έναν χρόνο τώρα που έχω βάλει στο μυαλό μου να μάθω μια γλώσσα από την γερμανική οικογένεια γλωσσών. Βασικά σκεφτόμουν κάτι πιο εύκολο όπως τα Άφρικανς ή τα Ολλανδικά ή τα Νορβηγικά. Διαβάζοντας όμως αυτό το ποστ του φίλου μου του Λίνας που μετακινείται μεταξύ Σουηδίας και Ουκρανίας, πείστηκα απόλυτα ότι αυτό που πρέπει να μάθω είναι τα Σουηδικά. Εξάλλου η τελευταία μου προσπάθεια να μάθω μια γλώσσα ήταν τα Αραβικά, αλλά λόγω απουσίας κινήτρων να παραμείνω αφοσιωμένος σε αυτή τη γλώσσα δεν κατάφερα να πετύχω κάτι σημαντικό. Σίγουρα κάποια στιγμή θα την ξαναπιάσω όταν θα έχω περισσότερα κίνητρα....
  2. Ήδη γνωρίζω ότι η ευκολότερη προς εκμάθηση σκανδιναβική γλώσσα είναι τα Νορβηγικά, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κίνητρο για κάποιον που ασχολείται συστηματικά με τη γλωσσομάθεια. Προφανώς αν μάθεις μια από τις 4 σκανδιναβικές γλώσσες είναι απείρως πιο εύκολο να μάθεις μια δεύτερη. Αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει λόγος. Η εκμάθηση μιας γλώσσας θα πρέπει να έχει ως στόχο την επικοινωνία και να είναι απόλυτα προσανατολισμένη σ΄αυτό. Δεν μαθαίνουμε γλώσσες για να ενισχύσουμε το εγώ μας ούτε για λόγους αυτοπροβολής. Μαθαίνουμε για να διευκολύνουμε τη ζωή μας στη διάρκεια των ταξιδιών μας και όχι μόνο. 
  3. Σαφώς και το σύνολο σχεδόν των Σουηδών μιλά αγγλικά. Θα μπορούσα να περιοριστώ σε αυτό και να μην κάνω τίποτε. Ξέρω πολύ καλά αγγλικά και είναι στο υψηλότερο level από τις γλώσσες που γνωρίζω ακόμα και από τα Ρώσικα και από τα Εσπεράντο. Εντούτοις είναι πολύ διαφορετικά αν μιλάς σε μια χώρα τη γλώσσα τους. Είναι πολύ διαφορετική η αντιμετώπιση και οι "ντόπιοι" δείχνουν ένα πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον για σένα και την ιστορία σου. 
  4. Είναι μια πρόκληση που ήθελα σε κάθε περίπτωση να αναλάβω μιας και τα τελευταία 2 χρόνια μετά τα αραβικά δεν έχω ξεκινήσει καμία νέα γλωσσική αποστολή. Επιπλέον ως άνθρωπος που έχει πάθος τόσο με τα βικιεγχειρήματα όσο και με τις μεταφράσεις, πάντα με ενδιαφέρει να βουτήξω μέσα σε ένα νέο γλωσσικό περιβάλλον. Επιπλέον θαυμάζω τους Σουηδούς για ένα σωρό πράγματα, όπως το σύστημα της κοινωνικής τους προστασίας, τον κοινωνικό τους  φιλελευθερισμό, το Pirate Bay, τις ταινίες του Bergmann , τις σοκολάτες και την παροιμιώδη ευγένεια τους. Στο Swing & Swim ήταν οι χαμογελαστερότεροι άνθρωποι που έχω δει ever. 
Αν δεν σας αρκούν αυτά, έχω να επικαλεστώ άλλους χίλιους και έναν λόγους γιατί τα μαθαίνω. Το γνωρίζω εγώ γιατί πρέπει και μου αρκεί. Δεν είναι άσχημα κάποιος ακόμα και σήμερα που στη Σουηδία έχει ανεργία να βρεθεί εκεί για δουλειά. Οι ευκαιρίες είναι πολύ περισσότερες απ΄εδώ είτε είσαι επιστήμονας είτε απλά εργαζόμενος με κάποιες τεχνικές γνώσεις. Επιπλέον στη Σουηδία τα μαθήματα Σουηδικών για τους μετανάστες εξ' όσων γνωρίζω είναι και παραμένουν δωρεάν. 

Στόχος μου λοιπόν είναι όταν θα βρεθώ στη Σουηδία να λέω τις βασικές φράσεις για την καθημερινή επικοινωνία. Να ακούσω όσο περισσότερα Σουηδικά μπορώ και να πλησιάσω το πρώτο επίπεδο γλωσσομάθειας σύμφωνα με Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες, δηλαδή το Α1. Σε μεταγενέστερη φάση θα επιχειρήσω να δώσω εξετάσεις για το Α2. Φαντάζομαι ότι θα υπάρχει κάποιος επίσημος φορέας για τη Σουηδική γλώσσα στην Αθήνα. Περισσότερες πληροφορίες γι΄αυτό μπορεί να πάρει κάποιος από τη Σουηδική πρεσβεία (τηλ. 2107266100).  

Αν λοιπόν ψήνεστε να το κάνετε για τους δικούς σας λόγους (πάντα πρέπει να υπάρχει ισχυρό κίνητρο για κάτι) και μένετε κοντά στην περιοχή μου σκέφτομαι να οργανώσω ένα meetup με αυτό το θέμα. Σίγουρα πριν πετάξω για Σουηδία στις 26 Ιουλίου. Σε βοηθά αρκετά αν γνωρίζει και άλλους δίπλα σου που κάνουν το ίδιο πράγμα με σένα. Ανταλλάσσονται εμπειρίες και ερεθίσματα και έτσι κάποιος δεν βαριέται. 

Μείνετε συντονισμένοι λοιπόν εδώ ή στο Couchsurfing όπου θα ανακοινωθεί η συνάντηση. 

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις

google translate element

google analytics